Radosť ako prvý operátor využíva tvárovú biometriu. Pre SIMku nemusíte chodiť nikam.

16. októbra 2020

Od konca septembra je na slovenskom telekomunikačnom trhu digitálny operátor Radosť. Objednanie služby, aktivácia SIM karty a platby za služby, ale aj starostlivosť o zákazníka prebiehajú 100% digitálne cez mobilnú aplikáciu dostupnú pre iOS aj Android. Zaujímavosťou je samotné objednanie služby, pri ktorej si stačí cez mobilnú aplikáciu naskenovať obe strany občianskeho preukazu. To, či si službu skutočne objednal zákazník s naskenovaným občianskym preukazom, si overí aplikácia cez jednoduchý, rýchly a bezpečný proces, cez tzv. tvárovú biometriu, ktorá porovnáva selfie zákazníka s fotografiou z identifikačného dokladu.

„Tvárová biometria je moderné a inovatívne technologické riešenie, ktoré Radosť využíva ako prvý operátor na Slovensku. Vďaka pokročilým metódam umelej inteligencie dokážeme zanalyzovať vzhľad tváre zákazníka a vieme overiť jeho totožnosť. Pomocou kontroly životnosti cez pohyb očí smerom do kamerového systému následne tiež dokážeme overiť, či si službu skutočne objednáva „živý človek“, a teda sa nejedná len o fotografiu. SIM karta vám potom do 2 pracovných dní príde do schránky,“ hovorí Radosť pre médiá.

Technológia, ktorá umožní identifikáciu zákazníka na diaľku, musí spĺňať prísne bezpečnostné kritériá a zároveň zákazníkovi poskytnúť čo najlepšiu používateľskú skúsenosť. Technologické riešenie slovenskej spoločnosti Innovatrics, je v tomto ohľade jedným z najpresnejších na svete. Tvárovú biometriu dodala do aplikácie Radosti spoločnosť Softec.

„So Softecom sme počas 4 mesiacov spolupráce dokázali vytvoriť efektívny, jednoduchý a bezpečný spôsob registrácie zákazníka s overením jeho totožnosti, čo považujeme za veľký úspech. Navyše vám to zároveň ušetrí čas, ktorý by ste pri tradičných operátoroch venovali návšteve pobočky. Je pre nás veľkou radosťou, že práve Radosť môže ako prvý operátor využívať tento digitálny spôsob objednávania a aktivácie služby,“ hovorí Radosť.

„Sme nadšení z toho, že sme mohli byť súčasťou ojedinelého projektu, kde sa nám podarilo v rekordne krátkom čase umožniť Radosti dostať sa k akémukoľvek zákazníkovi pomocou jednoduchej aplikácie. Potešila nás chuť klienta ísť do špičkových technológií s novými prístupmi. Celé riešenie je nasadené v cloude a spĺňa najvyššie požiadavky na bezpečnosť klientov. Gratulujeme Radosti, že sa týmto stala prvým operátorom, ktorý dokáže plnohodnotne obslúžiť klienta čisto digitálne a že to bolo aj vďaka nám,“ dopĺňa Roman Krška, senior manažér Softecu.

Viac info o Radosti nájdete na: https://www.radost.digital/ alebo v aplikácii dostupnej na Google Play aj v App Store.