STRADA poskytuje:
• Administráciu elektronických schránok – možná pre viaceré schránky cez používateľské rozhranie (UI) aplikácie.
• Sťahovanie nových prijatých správ z elektronickej schránky – proces je automatický, ale dá sa spustiť aj manuálne. V procese je tiež obsiahnutá kontrola typu, verzie a definície formuláru.
• Integrácia s ICAI (Integrátor Prvej certifikačnej autority) pre získanie časovej pečiatky pre prijatú správu, overenie a získanie obsahu podpísaných formulárov a príloh.
• Distribúciu prijatých správ pracovníkmi podateľne pomocou e-mailu na koncových spracovateľov.
• Odstraňovanie stiahnutých správ z elektronickej schránky – automatický proces.
• Definovanie formulárov – automatické stiahnutie nových formulárov zo stránky slovensko.sk, prípadne manuálne zadávanie cez UI aplikácie pomocou definičných súborov formulárov stiahnutých zo stránky ÚPVS.
• Aktualizáciu správ s nedefinovaným formulárom – automatický proces spustený po definovaní nového formuláru.
• Vyhľadávanie v správach.
• Integrácia s antivírom spoločnosti pre kontrolu prijatých správ.
• Triedenie zobrazenej pošty podľa oddelenia používateľa.
• Funkcionalita jednoduchej podateľne pre podporu papierových dokumentov.
• Možnosť odosielať správy a potvrdzovať doručenky.
• Uloženie správ do databázy (prípadne do DMS) a vymazanie správ zo schránky.