Segment poisťovníctva po období stability opäť prechádza výraznými zmenami. Okrem zvyšujúceho sa konkurenčného tlaku zo strany poisťovní a maklérskych spoločností vstupujú do odvetvia aj noví hráči – banky, fin-tech spoločnosti, utilitné spoločnosti resp. poskytovatelia iných služieb. Paralelne s tým musia poisťovne čeliť výrazným zmenám v obchodných sietiach a zvyšujúcemu sa tlaku regulácie. V neposlednom rade dnešné technológie umožňujú riešiť krytie rizika úplne novým spôsobom, ktorý môže výrazne zmeniť spôsob a rozsah poskytovaných produktov a služieb v segmente. Veríme, že pred poisťovňami stojí nielen otázka ako čeliť týmto hrozbám, ale aj ako ich využiť v prospech rozvoja vlastného biznisu.
Hrozby a príležitosti v poisťovníctve
Konvergencia finančných služieb
Do odvetvia poisťovníctva vstupujú noví hráči – banky, telekomunikační operátori, fin-tech spoločnosti, utilitné spoločnosti, či poskytovatelia iných služieb. Ich pôsobenie je primárne motivované snahou obslúžiť klientov v celej šírke finančných potrieb a nadviazať s klientom trvalý vzťah. Prirodzene tak reagujú na meniace sa správanie klientov, ktorí chcú mať vyriešené svoje potreby a nemajú záujem sa „prehrabávať“ komplikovanou ponukou produktov a služieb jednotlivých finančných inštitúcií. Akým spôsobom majú poisťovne tomuto tlaku čeliť? Ako majú zabrániť, aby nestratili kontakt s klientom a nestali sa len „poskytovateľmi poisťovacej infraštruktúry“? Ako môžu pracovať s vlastnou klientskou bázou a vybudovať si trvalý vzťah s klientmi? Ako môžu zvýšit frekvenciu kontaktu a komunikácie s klientom, aby mohli spoznať jeho meniace sa potreby a reagovať na ne?
Generačné zmeny v obchodných sietiach
Vlastná obchodná sieť i partnerské obchodné siete predstavujú v dnešnej dobe kľúčové predajné a obslužné kanály poisťovne. Manažéri týchto sietí a poradcovia pôsobiaci v nich sa stretávajú s mnohými situáciami, ktorých vyriešenie je kľúčové pre spokojnosť poradcov a ich klientov: Ako pripraviť obchodnú sieť na novú generáciu klientov a nové komunikačné kanály a sociálne siete – Facebook, LinkedIn, WhatsApp, Viber, Messenger, ..? Ako sprístupniť poradcom všetky informácie o klientoch, vrátane aktuálneho správania sa klienta v ostatných distribučných kanáloch a pomôcť im riešiť potreby klientov? Ako ju spraviť atraktívnou pre novú generáciu poradcov, pre ktorých sú digitálne prostriedky prirodzenou súčasťou života?
Digitalizácia služieb a prechod do online prostredia
Žijeme v dobe, v ktorej je všetko na webe. Digitalizácia služieb a produktov poisťovne – poskytovaných naprieč všetkými distribučnými kanálmi – a tlak na prechod do online prostredia už neprinášajú základnú otázku „ČI?“, ale „AKO“. Oba fenomény predstavujú pre poisťovňu povinnú transformáciu a ich zvládnutie môže poisťovni pomôct nielen vo vyrovnaní sa konkurencii, ale pri správne zvolenej stratégii aj konkurenčnú výhodu. Pri transformácii je nutné vedieť si zodpovedať viaceré kľúčové otázky: Ktoré produkty a služby transformovať do online prostredia? Ako pri ich predaji zohľadniť špecifiká online prostredia? Ako idenitifikovať samotného zákazníka v online prostredí? Ako zabezpečiť pre zákazníka pohodlný nákup produktu a uzatvorenie všetkej zmluvnej dokumentácie? Ako sledovať správanie sa klienta naprieč on-line aj off-line kanálmi? Ako vyhodnocovať a porovnávať výkonnosť jednotlivých kanálov?
Konsolidácia/výmena core poisťovacích systémov
Digitalizácia služieb neprináša zmeny len vo front-office oblasti. Online poskytovanie produktov a služieb je neúprosné aj k back-end systémom poisťovní a k „aplikačnej landscape“ poisťovní. Každá neefektívnosť, problém v automatizácii alebo zbytočné manuálne spracovanie sa priamo prenášajú do kvality a rýchlosti poskytovania služby v online prostredí. Ako teda zmeniť/transformovať „aplikačnú landscape“ poisťovní tak, aby aj back-office poisťovní bol plne pripravený na online svet? Ako skonsolidovať viaceré core poisťovacie systémy, ktorých koexistencia v offline svete nebola problémová ale v online svete výrazne zvyšuje náklady na poskytovanie produktov a starostlivosť o zákazníkov? Ako z core poisťovacích systémov vybrať a dať do rúk biznis ľudí podporu kľúčových procesov? Ako efektívne udržiavať a rozvíjať jeden core poisťovací systém napriek viacerými členmi poisťovacej skupiny?
Zmena z poisťovateľa na „zamedzovateľa“
Nové technológie prinášajú úplne iný pohľad na riešenie rizikových situácií klientov poisťovní. Nové technológie majú silu meniť nielen zvyky klientov, ale dokonca celé odvetvia. Podľa nás aj poisťovníctvo stojí pred výzvou, ktorej sa musí postaviť čelom. Prichádzajúce technológie (často sa ukrývajúce pod fenomén Internet vecí) umožňujú poisťovni a jej klientom dokonca predchádzať/zamedzovať nastatiu rizikovej situácie. Ktoré sú teda riziká, ktorých riešenie sa môže zmeniť z poistenia na prevenciu? Čo pre to musia poisťovne spraviť? Aké bezpečnostné otázky budú musieť poisťovne riešiť?
Oblasti nášho pôsobenia
Distribučné kanály podpory predaja a obsluby zákazníkov
Máme dlhoročné skúsenosti a sme lídrom v oblasti tvorby a implementácie riešení pre podporu predaja a starostlivosti o zákazníka v distribučných kanáloch v rôznych segmentoch. Poznáme špecifiká spôsobu priameho i nepriameho predaja produktov a služieb a ich následnej podpory. Dlhodobo vytvárame jedinečné Omnichannel riešenie prinášajúce výraznú konkurenčnú výhodu pre nášho zákazníka. Výrazne investujeme do inovácií pre našich zákazníkov v tejto oblasti, napríklad do efektívnej integrácie interných aplikácií a dát zákazníka s externými online nástrojmi. Sme silným a relevantným partnerom pri tvorbe, nastavení a implementácii inovatívnych riešení v distribučných kanáloch.
Riadenie a podpora obchodnej siete
Poznáme procesy riadenia výkonnosti obchodných sietí a prípravy, realizácie a vyhodnocovania obchodných príležitostí v rámci predaja finančných produktov prostredníctvom siete obchodných zástupcov. Riadenie príležitostí vnímame od úvodného výberu cieľovej skupiny, cez realizáciu oslovení, zaznamenanie reakcií až po štatistické vyhodnocovanie úspešnosti. Dlhodobo pôsobíme v oblasti výpočtu a rozdeľovania provízií pri agentskom multi-level predaji. Rozumieme kľúčovým procesom výpočtu provízie percentuálnym aj bodovým systémom, procesom pravidelného vyhodnocovania kariérnych pozícií, zadržiavania stornofondu, zúčtovania rôznych druhov provízií a evidencie prípadných dlhov agentov. Sme partnerom pre optimalizáciu a automatizáciu týchto procesov v distribučných kanáloch.
Integrácia poisťovní a ich partnerov
Vďaka nášmu pôsobeniu vo viacerých finančných segmentoch - poisťovne, maklérske spoločnosti, banky - dôkladne poznáme ich prostredie, potreby a možnosti integrácie. Počínajúc prenosom identity klienta/sprostredkovateľa, pokračujúc integráciou pri zjednávaní produktov a služieb (vrátane podpisovania dokumentov) a končiac prenosom informácií o aktuálnom stave zmlúv, intervenciách a províziach. Samozrejmosťou je riešenie bezpečnosti spojenej s integráciou. Veľakrát stojíme ako IT partner spoločností na oboch stranách integrácie.
Automatizácia interných procesov poisťovne
Dôkladne poznáme interné backoffice procesy poisťovní a vieme akým spôsobom ich podporiť efektívnou automatizáciou. Vieme ako zabezpečiť efektívne spracovanie poistných zmlúv zo všetkých predajných kanálov alebo poistných udalostí nahlásených klientmi BPM riešeniami, ktoré riadenie spracovania prenesú do rúk biznis oddelení poisťovní a umožnia im mať plnú kontrolu nad behom všetkých procesov.
Komplexná správa poistného portfólia
Vyše 20 rokov pôsobíme v oblasti správy poistného portfólia poisťovní prostredníctvom core poisťovacích systémov. Udržiavame a rozvíjame core poisťovací systém v 6 krajinách CEE regiónu a poznáme špecifiká aj ďalších trhov. Pomáhame viacerým európskym poisťovacím skupinám pri výbere, analýze, návrhu a implementácii core poisťovacieho systému do ich poisťovní.
Reporting a podpora riadenia poisťovne
Vybudovali sme viaceré DWH a MIS riešenia pre poisťovne, ktoré umožňujú ich manažmentu efektívne riadiť výkonnosť celej poisťovne. Umožňujeme im reportovať a analyzovať informácie zo všetkých relevantných oblastí "života" poisťovne: portfólio klientov a produktov, poistné, platby, obchod, provízie, škodové udalosti a škody, technické rezervy, identifikácia fraudov, atď. Tieto riešenia odovzdávame do "rúk" pracovníkov poisťovní, aby ich mohli samostatne využívať pri riadení svojich útvarov.
Naše riešenia a služby
Omnichannel riešenie pre podporu predaja a starostlivosti o zákazníka
Cieľom nášho riešenia SOFTEC UXP 4 Insurance je komplexná podpora procesov predaja a starostlivosti o zákazníka vo všetkých distribučných kanáloch poisťovne (priamych aj nepriamych), naprieč rôzne zariadenia a s jednoduchou integráciou do jej existujúcich IT systémov. Prínosom riešenia je komplexná podpora predaja a starostlivosti o zákazníka vo všetkých prostrediach poisťovne vrátane efektívnych nástrojov pre zlepšovanie výkonnosti predajno-obslužných procesov poisťovne naprieč offline a online kanálmi.

Riadenie kariéry, odmeňovania a aktivít v obchodnej sieti
Provízno-kariérny systém má za úlohu komplexne podporiť a zautomatizovať každomesačné provízne a kariérne procesy a postupy v rámci obchodných sietí spoločnosti. Riešenie SOFTEC Makler zahŕňa výpočet a správu provízií, manažment produktov a agentov, správu klientov a zmlúv a podobne. Riadenie aktivít prostredníctvom SOFTEC Activity Management podporuje operatívny manažment denno-denných aktivít. Vďaka nemu má manažér dokonalý prehľad o tom ako vykonávajú jednotlivé aktivity podriadení a aké majú výsledky. Zavedením systémového riešenia sa zefektívni práca a vzniká tlak na zvýšenie aktivity a produkcie. Zmapované aktivity, zjednotené postupy a konsolidovaný plán sú vynikajúcim receptom.

Analýza a modelovanie potrieb klientov
Kvalitná obsluha klienta začína osobným stretnutím finančného agenta s klientom a pokračuje predložením návrhu finančného plánu, ktorý vychádza z presne a zodpovedne vypracovanej analýzy potrieb klienta. A práve kvalita vykonania a spracovania finančnej analýzy a plánu a aj prezentácie ich výstupov je niečo, čo odlišuje tých najlepších. Riešenie SOFTEC Finas podporuje celý proces spracovania analýzy a modelovania finančných potrieb klientov poisťovne. Ide o moderné multiplatformové riešdnie s dotykovým ovládaním. Jeho hlavnou prednosťou je podpora celého procesu finančnej obsluhy klienta a predpredajných aktivít. Spolupracovníci môžu používať riešenie priamo na schôdzke s klientom v online alebo offline režime.

Vlastnoručné digitálne podpisovanie dokumentov
Digitálne vlastnoručné podpisovanie šetrí náklady na papier, tlač dokumentov, ich distribúciu a skladovanie. SOFTEC BioSign je riešenie, ktoré zrýchľuje kolobeh dokumentov a šetrí životné prostredie, pretože na podpisovanie dokumentov napr. poistných zmlúv nie je potrebné dokument vytlačiť na papier.
BioSign
Riadenie a podpora interných procesov poisťovne
BPM nástroje umožňujú poisťovni mať plnú kontrolu a prehľad nad aktuálnym stavom biznis procesov a spracovaním dokumentov a odbúrať úlohy realizované manuálne mimo informačných systémov. Poisťovňa taktiež môže výrazne skrátiť čas potrebný na spracovanie biznis transakcie, znížič náklady na vykonanie procesov a dosiahnuť zníženie chybovosti pri vykonávaní procesov. Riešenie SOFTEC BPM plne podporuje automatizáciu biznis procesov poisťovne s možnosťou ich priamej modelácie a riadenia priamo v riešení. Postavené je na overenom nástroji Activiti BPM, ktorý je rozšírený o sadu ďalšich modulov a integračnú vrstvu pre efektívnu integráciu so systémami poisťovne.

Finančná analýza klienta
Riadenie predajnej siete
Kariérno-provízny systém pre sieť maklérov
Poisťovací informačný systém
Webová aplikácia pre predaj poistenia pre SME
Manažérsky informačný systém
Hodnoty na ktorých stojíme
Dlhodobo pôsobíme v poisťovníctve a máme hlbokú znalosť fungovania poisťovne
Dôverne poznáme interné aj externé prostredie poisťovní a ich partnerov. V oblasti riešení pre poisťovne pôsobíme vyše 25 rokov a máme vyše 100 odborníkov so znalosťou poisťovní. Poznáme biznis prostredie poisťovní v CEE regióne. Neustále sa vzdelávame a pracujeme na našich vedomostiach. Sme féroví a seriózne pristupujeme k našim záväzkom.
Sme partnerom poisťovní v ich výzvach
Sme akceptovanými partnermi a poradcami pri konzultácii dôležitých tém u našich zákazníkov. Pomáhame poisťovniam s hrozbami a príležitosťami trhu cestou neustálych inovácii našich produktov a riešení. Sme nielen dodávateľom IT riešení pre poisťovne, ale pomáhame im a konsolidovať aplikačné portfóio a neustále hľadáme prínosy pre ich klientov.
Komplexné dodávky s pridanou hodnotou
Máme viaceré vlastné riešenia, ktorých nasadenie viaceré skúsenosti z komplexných a kľúčových dodávok projektov pre našich zákazníkov. Počas celej dodávky máme na zreteli hodnotu pre poisťovňu a jej dlhodobá spokojnosť s dodávkou je pre nás kľúčová. Dlhodobo investujeme do našich ľudí, aby boli schopní dodávať v čo najvyššej možnej kvalite a spokojnosti zákazníka.
Využívanie know-how a pôsobenia naprieč segmentmi
Dlhodobo a úspešne pôsobíme v rôznych segmentoch poskytovania služieb, snažíme sa prenášať získané know-how medzi segmentmi k prospechu našich zákazníkov. Pri integrácií spoločností častokrát stojíme na oboch stranách integrácie a tým výrazne zefektívňujeme celý proces. Hľadáme win-win spoluprácu medzi našimi zákazníkmi, našou spoločnosťou a partnermi pri príprave a realizácii nových projektov.
Kontaktujte nás
-
Peter Varga
riaditeľ divízie systémov pre poisťovne a maklérov +421 911 103 700 peter.varga@softec.sk
-
Alexander Rehorovský
Managing Partner a riaditeľ divízie Softec CZ alexander.rehorovsky@softec.sk