Segment telekomunikačných služieb prechádza turbulentným obdobím charakterizovaným neustálym poklesom tržieb z klasických komunikačných služieb, hľadaním nových typov služieb, nárastom investičnej náročnosti nových technológií a vstupom nových hráčov do segmentu. Pozitívom súčasnej situácie je množstvo nových príležitostí, (Internet vecí, mobilné platby) a prelomových výziev (prechod do online prostredia, …).
Hrozby a príležitosti v telekomunikáciách
Pokles tržieb z komunikačných služieb
Tržby zo štandardných produktov a služieb telekomunikačných operátorov dlhodobo a dramaticky klesajú. Situáciu zhoršujú noví hráči na trhu, využívajúci zvyšujúcu sa dostupnosť mobilných dátových služieb. Ako danú tému uchopiť? Ako využiť potenciál existujúceho portfólia zákazníkov, ako tvoriť nové produkty a služby, a ako ich rýchlejšie dostať na trh?
Zvládnutie prechodu do online prostredia
Nastala doba online služieb, všetko je na webe. Dobre zvolená stratégia prechodu do online prostredia a jej správna implementácia, môže znížiť prevádzkové náklady, zvýšiť lojalitu zákazníka, ako aj predajnú konverziu v distribučných kanáloch ako celku. Ako správne sledovať výkonnosť online a asistovaných distribučných kanálov? Ktoré operácie patria do online prostredia? Kde sa automatizáciou dajú ušetriť náklady?
Monetizácia zákazníckych dát
V dátach o zákazníkoch a ich správaní je ukrytá veľká hodnota. Sú použiteľné nielen na cielenejšiu prácu so zákazníkom v správnom čase, ale aj pre tvorbu nových produktov a služieb. Technológie BigData pomáhajú túto výzvu zvládnuť. Ako ich správne použiť a čo nám môžu priniesť?
Vstup do nových oblastí pôsobenia
Pre udržanie si pozície na trhu telekomunikačných služieb je už nutné hľadanie nových oblastí pôsobenia a tvorba nových produktov so špeciálnou pridanou hodnotou, diferenciátorom oproti konkurencii. Sme nadšení pre nové oblasti ako internet vecí a LPWAN siete, Cloud computing a dátové centrá, či mobilné platby a mikroplatby. Ako vám vieme v daných témach pomôť?
Oblasti nášho pôsobenia
Distribučné kanály pre podporu predaja rezidenčným zákazníkom
Dlhodobo pôsobíme v oblasti podpory predaja a starostlivosti o rezidenčných zákazníkov. Rozumieme kľúčovým procesom prípravy ponuky, dojednania objednávky a uzatvárania zmluvy so zákazníkom, ako aj procesom integrácie na backoffice, ako napríklad sklady, logistika, splátkovanie, či kuriér. Sme partnerom pre optimalizáciu a automatizáciu týchto procesov v distribučných kanáloch.
Riadenie predaja, aktivácií a nasadenia B2B riešení
Rozumieme problematike riadenia a podpory predaja B2B produktov (plánovanie predaja, modelovanie riešenia a ceny, schvaľovanie a sledovanie vývoja obchodných prípadov, aktivácia produktov a služieb, atď.). Sme oceňovaným partnerom v tejto oblasti zo strany zákazníkov a máme jedinečné know-how a produkty. Vieme prepájať tieto systémy s ponukou pre rezidenčný segment.
Automatická aktivácia produktov/služieb a samo-obslužné zóny
Máme dlhoročné skúsenosti s automatizáciou aktivácie a zmien v produktoch a službách popredných telekomunikačných spoločností. Úpešne sme vytvárili samo-obslužné zóny pre rôznych zákazníkov a implementovali sme mnohé projekty integrácie zákazníckych a interných systémov so systémami typu Operations support system.
Správa klientského rizika pri predaji a vymáhanie pohľadávok
Vytvorili sme a úspešne prevádzkujeme niekoľko systémov pre správu a vyhodnocovanie klientského rizika pri predaji produktov a služieb, ako aj pre následné vymáhanie pohľadávok. Riešime danú problematiku naprieč rôznymi segmentmi.
Naše riešenia a služby
Omnichannel riešenie pre podporu predaja a starostlivosti o zákazníka
Cieľom nášho komplexného riešenia UX platform je úplná podpora procesov predaja a starostlivosti o zákazníka vo všetkých distribučných kanáloch a na rôznych zariadeniach s jednoduchou integráciou do existujúcich IT systémov predajcu. Prínosom riešenia je komplexná podpora predaja a starostlivosti o zákazníka v online aj v asistovaných prostrediach.

Komplené riešenie pre hodnotenie klientského rizika a vymáhanie pohľadávok
Cieľom nášho riešenia Risk Manager je riadenie klientského rizika. Konkrétne ide o cielené znižovanie straty spoločnosti spôsobené nedobrovoľným odchodom klientov, znižovanie miery zamietnutia/neprijatia zákazníka, sledovanie rizikových faktorov klientov a aktívne pôsobenie voči nim v procesoch predaja a starostlivosti o zákazníka. Prijímať vhodné opatrenia na elimináciu rizík umožňuje pružné a aktívne narábanie s rizikom pomocou konfigurácie aplikácie.

Riešenie pre správu a zobrazenie ponuky v rôznych distribučných kanáloch
Cieľom nášho jedinečného riešenia Offer Manager je zjednodušenie správy produktového portfólia a z neho vyplývajúcej ponuky, ako aj konzistentné ponúkanie produktov a služieb konkrétnemu zákazníkovi naprieč všetkými distribučnými kanálmi. Prínosom riešenia je zjednodušenie správy ponúk a ich rýchlejšie propagovanie na trh.

Riadenie klientskeho rizika
Samoobslužná zóna pre B2B zákazníkov
Hodnoty na ktorých stojíme
Dlhodobé a férové pôsobenie v segmente
Dôverne poznáme interné aj externé prostredie telekomunikačných operátorov a ich fungovanie. Máme bohaté znalosti z implementácii rôznych systémov typu Business support system a ich integrácii do prostredia zákazníka. Neustále sa vzdelávame a pracujeme na našich vedomostiach. Sme féroví a seriózne pristupujeme k našim záväzkom.
Partnerom zákazníka v jeho výzvach
Sme akceptovanými partnermi a poradcami pri konzultácii dôležitých tém u našich zákazníkov. Pomáhame im s hrozbami a príležitosťami trhu cestou neustálych inovácii našich produktov a riešení. Sme nielen dodávateľom IT riešení, neustále hľadáme prínosy pre zákazníka.
Komplexné dodávky s pridanou hodnotou
Máme viaceré skúsenosti z komplexných a kľúčových dodávok projektov pre našich zákazníkov. Počas celej dodávky máme na zreteli hodnotu pre zákazníka a jeho dlhodobá spokojnosť s dodávkou je pre nás kľúčová. Dlhodobo investujeme do našich ľudí, aby boli schopní dodávať v čo najvyššej možnej kvalite a spokojnosti zákazníka.
Využívanie know-how naprieč segmentmi
Dlhodobo a úspešne pôsobíme v rôznych segmentoch, snažíme sa prenášať získané know-how medzi segmentmi k prospechu našich zákazníkov. Hľadáme win-win spoluprácu medzi našimi zákazníkmi, našou spoločnosťou a partnermi pri príprave a realizácii nových projektov.
Kontaktujte nás
-
Martin Petriščák
riaditeľ divízie telekomunikačných a bankových systémov +421 907 814 383 martin.petriscak@softec.sk