Softecon04 Mar 2019

Softecon 2019

14. marca 2019 sa v Aule Ekonomickej univerzity v Bratislave uskutočnil 17. ročník konferencie, tentokrát na tému UMELÁ INTELIGENCIA. Ako funguje? Prečo je dobré sa o ňu zaujímať? #softecon #ai #innovation #softec

  • 13:00
  • 14.03.2019
  • Aula Ekonomickej univerzity v Bratislave

Program konferencie

Umelá inteligencia: Pohľad na súčasný horizont

Marek Havrda

Aké trendy očakávame v oblasti využitia umelej inteligencie? Príchod umelej inteligencie začína revolúciu, ktorej sa budú musieť firmy i krajiny skôr či neskôr prispôsobiť, ak nechcú zostať pozadu. Táto prednáška zabrúsi do potenciálnych dopadov umelej inteligencie na svet okolo nás, dotkne sa tém, ktoré sa riešia v súvislosti s etikou a reguláciou, a načrtne oblasti, na ktoré by sa svet biznisu mal zamerať, aby z moderných technológií ťažil.

Ako umelá inteligencia zrevolucionizovala biometriu a kedy premení aj vaše odvetvie?

Ján Lunter

Za posledných päť rokov sa vďaka metódam umelej inteligencie biometria extrémne zmenila. Ukážeme si ako vznikli nové, radikálne lepšie riešenia starých problémov, aké nové výzvy v biometrii umelá inteligencia priniesla a ako ich postupne dokáže aj riešiť. Nástup umelej inteligencie pri rozpoznávaní ľudí bol vzhľadom na iné odvetvia veľmi rýchly, revolučná zmena ktorá sa v biometrii už udiala sa v iných oblastiach iba začína. Spoločne sa pozrieme, ktoré hlavné faktory ovplyvňujú rýchlosť uplatnenia umelej inteligencie v jednotlivých priemyselných oblastiach. Je vaše odvetvie „rizikové“, alebo máte ešte dostatok času kým vás umelá inteligencia nahradí?

Ako začať s umelou inteligenciou

Juraj Rosa

Ako začať s umelou inteligenciou v biznise? Prejsť od prvotného nápadu až po úspešnú realizáciu nie je prechádzka ružovým sadom. Poďme sa spolu pozrieť na kroky, ktorými si musí akákoľvek firma prejsť, ak chce zmysluplne využiť potenciál umelej inteligencie vo svojom podnikaní. Ako nastaviť očakávania, ako evanjelizovať potrebu zmien v organizácii, či na aké oblasti a riešenia sa zamerať, keď to myslíte s umelou inteligenciou vážne, ale dosiaľ ste nenabrali odvahu? Poďme na to!

Ktoré časti Dátovej analytiky prežijú (prvý) útok robotov?

Filip Vítek

Mnohé odvetvia na Slovensku neberú hrozbu nahradenia svojich pracovných miest umelou inteligenciou vážne. Myslia si totiž, že sme ako krajina „pozadu“ a tak bude trvať dlhšie, než u nás automatizačné procesy prerazia. S radosťou tak vítame príchod nových výrobných závodov, pre ktoré už dnes pomaly nemá ani kto pracovať. Dátoví analytici, keďže robia s umelou inteligenciou (alebo si to aspoň nahovárajú), majú pocit, že stoja na správnej strane rieky. Dáta budú predsa “nová ropa“ podnikania, tak profesie s nimi pracujúce budú predsa ušetrené, nie? Skutočnosť je však oveľa krutejšia a niektoré z analytických pozícií budú prvé, ktoré padnú za obeť robotizácií. Ako sa nezobudiť jedného dňa ako nepoužiteľný/á? Dá sa pripraviť na tento trend? V čom sa zlepšiť? Ktoré znalosti budú pre vás lístkom na Noemovu archu analytiky?

Ako nám pomôžu inteligentné stroje?

Andrej Žlnka, Martin Pálka, Dušan Slimák

Umelá inteligencia je dnes témou číslo jedna. Nie je to žiadna novinka, tento buzzword je tu s nami už takmer 80 rokov. Ale niečo sa zmenilo: počítače sa naučili predstierať, že sú ľudia. Túto schopnosť meria takzvaný Turingov test a už pár rokov ho stroje úspešne zvládajú. Takýmto príkladom môžu byť virtuálni asistenti a chatboty, ktorí sú schopní nám ráno odpovedať na otázky o počasí, prípadne za nás niečo objednajú bez toho, aby druhá strana zistila, že nehovorila s človekom.

Ako využiť tento potenciál umelej inteligencie v bankovom sektore? Dokážeme digitalizovať celý proces od získania klienta až po predaj produktov? Spolu sa pozrieme ako nám AI môže pomôcť pri predajno-obslužných aktivitách.

Panelová diskusia: Všetko, čo chcete vedieť o AI

Marek Havrda, Ján Lunter, Filip Vítek, Jiří Dobeš, Ondrej Svačina

Nástup umelej inteligencie so sebou prináša úplne nové príležitosti, ale aj úplne nové riziká. Nakoľko môžeme veriť výsledkom, ktoré nám poskytuje umelá inteligencia? Ako zabezpečiť ochranu súkromia a zároveň využiť obchodný potenciál nových technológií? Neobmedzí príliš umelá inteligencia ľudskú autonómiu? Kedy je etické využiť AI k tzv. nudgingu? Pokiaľ na umelú inteligenciu delegujeme rozhodnutia, ako zabezpečíme ich auditnú stopu? Aké sú technické riešenia týchto rizík? Nakoľko nám môže samotná umelá inteligencia pomôcť riešiť riziká a negatívne dopady, ktoré jej implementácia prináša?

Neurónové siete analyzujú naše cesty

Ondrej Svačina

Pri rozhodovaní, ako čo najlepšie rozdeliť obmedzené financie na opravu a rekonštrukciu našich ciest, je veľmi dôležité poznať ich aktuálny stav. Poruchy na povrchu vozoviek, ako sú trhliny alebo výtlky, predstavujú priamočiary spôsob vyjadrenia ich stavu. Minulý rok sme na tejto konferencii hovorili o fotografickom zariadení a myšlienke analyzovať vytvorené snímky metódami umelej inteligencie. Tento rok ukážeme, ako nami natrénované neurónové siete dokážu sami rozpoznať poruchy a zakategorizovať ich pre potreby ďalšieho spracovania. Súčasťou prezentácie budú výsledky testov úspešnosti. 

Umelá inteligencia a spotrebiteľský úver

Jiří Dobeš

Inovatívna česká banka vyzvala umelú inteligenciu na „súboj“ s expertmi banky. Cieľom bolo zlepšiť model správania žiadateľa o úver, najmä zvýšiť pravdepodobnosť akceptácie spotrebiteľského úveru ponúknutého bankou. Na základe profilu spotrebiteľa a jeho správania tak vznikol model umelej inteligencie, ktorého prediktívna sila bola takmer dvojnásobná v porovnaní s modelom používaným bankou. Aká bola cesta od vízie po finálny model v produkčnom prostredí, vďaka ktorému banka získala možnosť ponúknuť zákazníkom na mieru šitý produkt s vysokou mierou akceptácie?

Hlúposť a jednoduchosť vyhráva (a je to dobre)

David Tvrdoň, Ondrej Podstupka

Trvalo nám v SME strašne dlho, kým sme pri vytváraní nových digitálnych projektov pustili do svojho srdca prvoplánovosť a primitivizmus. A to platí aj pre úspešné globálne digitálne produkty, pri ktorých platí to isté – ľudia zložité technológie nepoužívajú radi, preto čím jednoduchšie, tým lepšie a väčší zásah. Neplatí to úplne pre každého. Na niekoľkých príkladoch sa to dá jednoducho priblížiť. Krásnym príkladom je aj celá predplatiteľská ekonomika.


 

Novinky

Ďalšie články

Zobraziť viac

Softecon12. March 2024

Softecon 2024

Už 21.mája 2024 sa koná 21. ročník našej technologickej konferencie SOFTECON. Témy a rečníkov vyberáme naozaj starostlivo tak, aby sme každý rok prinášali nový pohľad na aktuálne trendy vo svete IT a biznisu a zdieľali inšpiratívne príbehy z podnikateľskej, výskumnej a vedeckej sféry. Na tohtoročnom SOFTECONE sa budeme venovať tému DIGITÁLNEJ TRANSFORMÁCIE.

Novinky5. February 2024

Kvalifikovaný elektronický podpis rýchlo a lacno na diaľku, na pobočke, kdekoľvek

Konzultačno-technologická spoločnosť SOFTEC dnes oznámila, že vytvorila unikátne riešenie, vďaka ktorému dokážu firmy a ich klienti veľmi jednoducho a pri nízkych nákladoch podpísať zmluvy s najvyššou možnou právnou akceptáciou, prostredníctvom tzv. kvalifikovaného elektronického podpisu klienta s kvalifikovanou časovou pečiatkou. Toto riešenie zodpovedá najnovšej platnej legislatíve EÚ (eIDAS), a naviac je užívateľsky prívetivé. Unikátnosť spočíva v tom, že kvalifikovaný podpis je možné vykonať bez predchádzajúcej prípravy, bez nutnosti návštevy klientov na pobočke a bez ďalších obmedzujúcich či procesne náročných podmienok, aké zvykli byť pri použití kvalifikovaného elektronického podpisu bežné. Nie je k nemu potrebný žiaden špeciálny hardware, žiadne dodatočné heslá ani úkony. Stačí využiť súčasné možnosti, ktoré ponúka napríklad biometria tváre za použitia dokladu totožnosti, prípadne rôzne smart kľúče. Riešenie umožňuje dodržanie písomnej formy uzatváranej dohody so zabezpečením identifikácie podpisujúceho klienta, napríklad spotrebiteľa. Podľa dostupných informácií je SOFTEC prvou firmou v stredoeurópskom regióne, ktorá prichádza s týmto riešením. 

Novinky12. December 2023

PF 2024

Autorkou obrázka je 12-ročná Janette, študentka siedmeho ročníka ZŠ v Piešťanoch. Jej najväčším koníčkom je umenie a kreslenie, ktorému sa odmalička venuje. Janette chodí na výtvarku, je kreatívna v mnohých smeroch a v jej náhradnej rodine, v Centre pre deti a rodiny v Piešťanoch, je veľmi obľúbená a aktívna.

Novinky2. November 2023

SOFTEC získal ďalšiu posilu. Novým riaditeľom marketingu sa stáva Marek Gešo

Významná konzultačno-softvérová spoločnosť SOFTEC dnes oznamuje príchod nového marketingového riaditeľa. Stal sa ním Marek Gešo (48), ktorý do firmy prichádza z Accenture, kde naposledy pôsobil ako riaditeľ marketingu a komunikácie pre sedem krajín strednej a východnej Európy a bol členom európskeho vedenia marketingu a komunikácie. V SOFTECU bude jeho hlavným cieľom posilnenie značky firmy ako preferovaného poskytovateľa technologických služieb a riešení pre popredné firmy a vládne organizácie v regióne a ako atraktívneho zamestnávateľa pre technologických nadšencov.