Novinky18 Oct 2022

SOFTEC v spolupráci s SHMÚ znižuje náklady na správu ciest a zvyšuje bezpečnosť na cestách

Zimné obdobie na Slovensku každoročne komplikuje plynulosť premávky na cestách. Zhoršené cestné podmienky sa doteraz riešili reaktívnou údržbou ciest, ktorá bola nákladná a dlhodobo neudržateľná. Pri hľadaní efektívneho riešenia sme spojili sily so Slovenským hydrometeorologickým ústavom (SHMÚ) a priniesli sme nízkonákladové IoT meteorologické stanice, vďaka ktorým sme schopní zhromažďovať podrobnejšie údaje a presnejšie tak predpovedať potrebu údržby ciest. Na tomto úspechu má veľký podiel aj technológia Microsoft Azure, vďaka ktorej vieme ukladať dáta do cloudu a podrobne ich vyhodnocovať.

Slovenské mestá a kraje každoročne počas zimy zvádzajú na cestách boj s premenlivými poveternostnými podmienkami. Tie často komplikujú plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky. Spojili sme sa preto s SHMÚ a priniesli sme nízkonákladové meteostanice, ktoré efektívne pomáhajú riadiť údržbu ciest.

„Správy miest a obcí dnes prechádzajú od reaktívnej údržby k preventívnym opatreniam skôr, ako nastanú zhoršené podmienky. To vedie k významným úsporám a prínosom pre životné prostredie. Solením pred snežením ušetríte napríklad až dve tretiny soli. Úrady však na to potrebujú spoľahlivé predpovede a informácie o teplotách na cestách,“ vysvetľuje Ondrej Svačina, náš Business Development Manager & Senior Consultant.

Naše meteostanice merajú premenné na cestách, ako je povrchová teplota, vlhkosť vzduchu a iné. Tieto údaje sú spracované a uložené v cloude a interpretované pomocou technológií Microsoft Azure.

Pred nasadením takéhoto riešenia sa cestní dispečeri mohli spoliehať len na všeobecné meteorologické predpovede pre celé mesto, čo v oblastiach s rôznorodým meteorologickým prostredím nebolo veľmi spoľahlivé. S IoT meteostanicami môžu namiesto nákladných celomestských zásahov vykonávať viac lokalizované a cielené posypy. Po nasadení nášho riešenia klesol počet dopravných nehôd o 28 % a spotreba posypovej soli sa štvornásobne znížila.

Novinky

Ďalšie články

Zobraziť viac

Softecon21. May 2025

SOFTECON 2025 - AI na scéne inovácií

Už 22 rokov je konferencia SOFTECON tradičnou platformou, kde sa stretáva biznis s technológiami. Minulý ročník privítal 300 lídrov a expertov z popredných spoločností ako Tatra banka, Slovenská sporiteľňa, ČSOB, Union, Kooperatíva, Orange, O2, Slovak Telekom a mnohých ďalších. Tento rok sa v útulných priestoroch Divadla Aréna zameriame na žiarivú hviezdu biznisovo-technologickej scény – generatívnu umelú inteligenciu. Pozrieme sa na to, ako ju firmy skutočne využívajú, kde už prináša reálnu hodnotu a kde zatiaľ zostáva skôr „divadlom“. Ukážeme konkrétne príklady využitia generatívnych modelov – od vývoja softvéru, cez zlepšovanie zákazníckej skúsenosti, až po retenciu zákazníkov. A nezabudneme ani na vzdelávanie: ako prispôsobiť školský systém, aby boli deti pripravené na svet, v ktorom AI hrá čoraz významnejšiu úlohu?

Novinky11. December 2024

PRAJEME VÁM VESELÉ VIANOCE A ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2025

Autorom obrázka je 9-ročný Markus, ktorý žije v Centre pre deti a rodiny v Martine. Markus je veselý a hravý druhák na základnej škole. Má rád aktívny pohyb a tvorenie, čo sa odráža v jeho záujmoch. Nedávno začal chodiť na futbalové tréningy, pretože túžil byť súčasťou tímu a zažiť radosť z hry. Okrem športu miluje kreslenie a zvieratká. V SOFTECu podporujeme mladých talentovaných a ambicióznych ľudí, ktorí nemajú ľahkú štartovaciu pozíciu. Veríme, že aj vďaka našej podpore má každý šancu namaľovať si budúcnosť, o ktorej sníva.

Novinky15. July 2024

Bankový prehľad 2024: Aké témy rezonujú v slovenskom bankovníctve?

Kam sa chcú slovenské banky uberať? S akými výzvami sa musia vysporiadať? Do čoho potrebujú investovať? Ako využívajú moderné technológie, aby zvýšili svoju efektivitu či zlepšili zákaznícku skúsenosť?

Novinky4. June 2024

Opäť sme sa stali najlepším dodávateľom Tatra banky

Tatra banka každoročne organizuje podujatie Tatra banka Top Supplier Day, počas ktorého oceňuje svojich partnerov za úspešnú spoluprácu v kategóriách Customer Experience a Employee Experience. Za rok 2023 SOFTEC získal prvé miesto v kategórii Customer Experience (CX) za projekt „Sledovanie žiadosti o úver v mobilnej aplikácii“. Táto funkcionalita umožňuje klientom Tatra banky sledovať priebeh ich žiadosti o hypotekárny úver v reálnom čase prostredníctvom mobilnej aplikácie.