Banky

Digitalizácia otvárania bežných účtov a čerpania spotrebných úverov vďaka tvárovej biometrii

Vzdialené overenie klienta na základe biometrických znakov jeho tváre za účelom založenia osobného účtu v Tatra banke a predaja spotrebného úveru.

Tatra banka, člen skupiny Raiffeisen Bank International, je aj vďaka kľúčovým systémom, ktoré pre ňu dodávame a rozvíjame lídrom v inováciách nielen na Slovensku, ale aj v celom regióne strednej a východnej Európy. 

V roku 2018 Tatra banka ako prvá finančná inštitúcia umožnila svojim klientom zakladať bežné účty a čerpať spotrebné úvery cez mobil bez potreby ich fyzickej prítomnosti na pobočke. Celý proces overenia identity a otvorenia účtu či načerpania úveru je možné zrealizovať v priebehu niekoľkých minút. 

Využitím umelej inteligencie a jej prepojením so slovenským bankovníctvom sme priniesli nový spôsob identifikácie klientov do sveta financií. Výrazne sme tak prispeli k zjednodušeniu prístupu klientov k bankovým službám. 

Na digitálne overenie identity klienta je využívaná OCR technológia, ktorá vyťažuje dáta z občianskeho preukazu, tvárová biometria, overenie tzv. živosti osoby a overenie dát klienta voči registrom na Ministerstve vnútra SR. Práve v spojení biometrie a služieb verejnej správy v komerčnom sektore spočíva jedinečnosť tohto riešenia. 

Riešenie v roku 2018 získalo prestížnu cenu IT Projekt roka v rámci udeľovania ocenení IT GALA a zároveň významne pomohlo Tatra banke k zisku ocenenia Najinovatívnejšia svetová digitálna banka za rok 2019 podľa Global Finance.

Náš kontinuálny rozvoj riešenia umožnil Tatra banke zapojiť ho do ďalších biznis procesov, ktoré zvýšili úroveň digitalizácie služieb, ktoré ponúkajú a priniesli pridanú hodnotu klientom. 

Overenie identity klienta na diaľku prostredníctvom tvárovej biometrie, resp. vyťažovanie dát OCR technológiou tak dnes Tatra banka využíva nielen v predajných (bežné účty, spotrebné úvery), ale aj obslužných procesoch (aktualizácia dokladov klienta), v rôznych kanáloch (internet banking, mobil banking, eshop) a vo viacerých aplikáciách (aplikácie pre viacfaktorovú autentifikáciu). 

Od roku 2023 Tatra banka zároveň poskytuje overenie identity klienta aj ako službu pre tretie strany.

Podľa posledných údajov Tatra banky až 50 % z celkového množstva novootvorených účtov a viac ako 90 % v cieľovej skupine študentov je vytvorených pomocou digitálneho onboardingu.

Digitálny onboarding a jeho potenciál sa však netýka len finančného sektora, ale aj poisťovníctva, telekomunikácií, verejnej správy a mnohých ďalších oblastí.